Merah kemalu-maluan Muka - Cara yang berkesan untuk Mengatasi Kemerahan muka

Merah kemalu-maluan Muka - Cara yang berkesan untuk Mengatasi Kemerahan muka

Mengawal tindak balas seseorang kepada keadaan tertentu dalam hidup anda boleh menjadi sedikit terlalu sukar bagi anda untuk mencapai, terutama apabila ia datang ke Bera muka. Keadaan ini boleh berlaku kepada semua orang, tetapi beberapa orang mengalami kes agak memuncak proses fizikal ini. Biasanya, ketakutan untuk pengalaman ini kerana malu agar mereka dapat apabila orang di sekeliling mereka melihat bahawa muka mereka mansuhkan. Sebelum anda panik tentang keadaan ini, anda pasti akan mahu mempertimbangkan pertama pilihan-pilihan yang mungkin boleh menghentikan ini daripada berulang, dan di sini adalah beberapa orang-orang penyelesaian:

• Jutaan darah melalui pembuluh darah di wajah anda adalah apa yang menyebabkan "merah kemalu-maluan", dan ini dicetuskan oleh bahan yang dipanggil adenylyl cyclase. Elemen ini bertanggungjawab untuk mengawal saluran darah wajah anda dan membenarkan aliran darah ke muka anda. Untuk berurusan dengan siaran yang tidak normal bahan ini, doktor mungkin boleh mencadangkan ubat-ubatan oral atau latihan meditasi untuk mengawal bagaimana badan anda akan menghasilkan jenis unsur.

• Secara umum, Bera muka yang kebanyakan orang pengalaman boleh diuruskan dengan cara yang mudah. Yang paling biasa semua ubat di luar sana adalah melalui penggunaan strategi pernafasan dan kawalan diri. Sebagai permulaan, anda perlu mengarang sendiri dan cuba untuk memikirkan perkara-perkara lain yang tidak berkaitan dengan situasi yang anda sedang berada di dalam yang menyebabkan wajah anda untuk menjadi merah. Selepas itu, cuba untuk mewujudkan satu kadar pernafasan biasa yang akan mencetuskan aliran darah yang lebih baik melalui sistem anda. Ambil perlahan, nafas dalam-dalam dan melepaskannya dalam kelajuan yang sama. Pada asasnya, pernafasan membantu dalam membuat aliran darah biasa anda sepanjang seluruh badan anda supaya ia tidak akan cenderung untuk menghantar darah hanya untuk muka anda.

• Bagi sesetengah orang, senaman telah terbukti berkesan bukan sahaja dalam menghentikan Bera muka tetapi juga dalam membuat mereka berasa lebih baik tentang diri mereka. Dikatakan bahawa merah kemalu-maluan berlaku apabila seseorang itu malu atau takut keadaan tertentu, dan dengan itu, ia akan terhalang jika seseorang mempunyai harga diri yang lebih tinggi. Memandangkan ini, senaman menjadi terpakai kedua-dua dalam mengawal selia aliran darah dan juga dalam membuat anda berasa lebih yakin. Selain itu, ia adalah satu fakta yang diketahui bahawa semasa latihan, sistem anda melepaskan endorfin yang menyebabkan anda berasa ringan dan gembira selepas aktiviti fizikal. Jika anda mampu untuk mengatasi rasa tidak yakin anda dan bersedia untuk menghadapi dunia, maka anda tidak akan mempunyai masalah yang lebih Bera pada masa hadapan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar