Bagaimana Adakah Persepsi Kesan Penyembuhan?

Bagaimana Adakah Persepsi Kesan Penyembuhan?

Apabila kita berhadapan dengan isu-isu kesihatan, kita perlu mengambil lihat bukan sahaja aspek fizikal penyembuhan, tetapi juga persepsi positif dan negatif kami. Seperti yang anda sudah tahu, terlalu negatif adalah tidak sihat. Saya ingin mengembangkan pemikiran anda dan mengatakan bahawa terlalu positif juga boleh melambatkan penyembuhan anda.

Anda mungkin berfikir, "Tidak mungkin! Pemikiran positif adalah satu-satunya cara untuk pergi!" Ya, ada ini benar, tetapi memahami keseimbangan yang penting dalam segala sesuatu. Traditional Chinese Medicine-teknik terutama lima elemen, yang saya akan membincangkan tidak lama-memerhati keseimbangan dalam emosi sebagai penting untuk penyembuhan. Lebihan atau kekurangan dalam mana-mana kawasan kesan kepada proses penyembuhan.

Ini adalah contoh emosi tidak seimbang. Apabila masalah kesihatan yang berlaku, dan kami membuat keputusan untuk memberi tumpuan dan membesar-besarkan aspek-aspek negatif, dan meminimumkan aspek-aspek positif, kita akan merasai emosi resentment.When kita membenci sesuatu, seperti penyakit, kita lebih-menekankan negatif aspek itu. Terlalu banyak kebencian mewujudkan ketidakseimbangan yang, seterusnya, akan melambatkan keupayaan penyembuhan badan.

Sebaliknya, jika kita membesar-besarkan, terlebih menekankan, atau memberi tumpuan kepada hanya aspek-aspek positif dan benar-benar mengurangkan yang negatif, kita mengalami emosi keberahian atau lebih-keseronokan. Yang menghairankan, emosi yang berlebihan ini juga akan melambatkan proses penyembuhan. Apa yang naik, mesti turun. Saya perlu menekankan bahawa saya tidak mencadangkan bahawa pemikiran yang positif ia tidak sesuai, itu sahaja lebih-keseronokan mewujudkan ketidakseimbangan.

Kedua-dua keadaan adalah semata-mata ketidakseimbangan dalam proses pemikiran. Semasa krisis kesihatan saya sendiri, apabila saya mula melihat kedua-dua belah keadaan, kedua-dua positif dan negatif, saya dapat mengimbangi perasaan saya dan pengalaman dipercepatkan penyembuhan tanpa tekanan emosi menaiki roller-coaster yang saya telah mengalami pada mulanya.

Adakah anda pernah dalam keadaan yang dilihat sebagai amat buruk atau yang baik? Kemudian, dalam tempoh hari, bulan, atau bertahun-tahun, anda mengakui bahawa sama ada keadaan yang buruk adalah perkara yang terbaik yang boleh berlaku, atau bahawa perkara yang baik bertukar menjadi sesuatu yang amat berat? Fakta-fakta ini, jangan memihak ketika datang untuk penyembuhan dengan memberi tumpuan kepada hanya satu bahagian daripada persamaan. Pastikan ia sebenar dengan melihat dan mengakui kedua-dua belah pihak.

Pada masa saya penyembuhan, dalam kesalahan aku mengambil negeri positif fikiran terlalu jauh. Seperti yang saya mula berasa lebih baik, ego saya akan mengambil alih. Saya mempunyai pemikiran seperti, "Lihat bagaimana baik saya boleh membantu diri saya sembuh? Tiada apa yang boleh menghalang saya! Saya penyembuh sendiri yang paling besar Blah, blah, blah!" Well, sebelum saya tahu, saya mengalami berulang. Kekuatan saya kembali, dan saya mendekati dengan sikap yang sombong dan ego overinflated. Dalam tempoh satu minggu, saya mula kehilangan kekuatan lagi sehingga saya tidak dapat bergerak. Kembali ke titik! Baki adalah kunci. Tinggal di tengah-tengah dan tidak membenarkan satu pihak atau pihak lain untuk mengawal keadaan emosi anda adalah penting untuk penyembuhan anda. Ia adalah mudah untuk melihat negatif dalam mana-mana krisis kesihatan, jadi mulakan dengan membuat senarai perkara yang positif.

Setiap keadaan yang kita alami mengandungi jumlah yang sama aspek-aspek positif dan negatif. Cabaran kita adalah untuk terus mencari sehingga kita mencari keseimbangan antara mereka. Kisah berikut menunjukkan hal ini.

Kisah Petani

Seorang petani hanya mempunyai satu kuda untuk membajak ladang, dan satu hari kuda melarikan diri. Jiran-jiran datang untuk menghiburkan dia atas kehilangan terlalu cepat dan dahsyat. Petani itu berkata, "Apa yang membuat anda berfikir ia begitu amat berat?"

Sebulan kemudian, kuda itu pulang ke rumah ini masa membawa bersama dua ekor kuda liar yang cantik itu. Jiran-jiran menjadi terlalu teruja pada nasib baik petani. Seperti kuda yang kuat indah! Petani itu berkata, "Apa yang membuat anda rasa ini adalah bernasib baik?"

Anak petani telah dibuang daripada salah satu daripada kuda liar dan patah kaki. Semua jiran sangat bermasalah. Nasib itu tidak baik yang anda ada! Petani itu berkata, "Apa yang membuat anda berfikir ia adalah tidak baik?"

Perang datang, dan setiap orang dapat-bertubuh telah digubal dan dihantar ke dalam pertempuran. Hanya anak petani, kerana dia mempunyai kaki yang patah, kekal. Jiran-jiran mengucapkan tahniah kepada petani untuk nasib baik beliau. "Apa yang membuatkan anda rasa ini adalah baik?" kata seorang petani ...

Sebagai terlalu teruja dan kemudian amat tertekan memang menaiki rollercoaster atau lebih dikenali sebagai drama. Ini bukan cara yang seimbang hidup. Alam semesta di mana kita hidup mengekalkan keharmonian dan keseimbangan yang sempurna. Jarang kita dapat melihat gambaran yang lebih besar, dan menyedari bahawa ada sebab untuk segala-galanya yang berlaku, walaupun ia mungkin tidak difahami sepenuhnya untuk beberapa ketika.

Kita boleh mengalami kesempurnaan ini kira-kira apabila kita memerhatikan keadaan semasa kami kesedaran dan sistem kepercayaan kita. Ya, mengakui emosi anda, tetapi mengelak daripada ditarik ke dalam kegembiraan yang berlebihan atau kemurungan dengan peristiwa-peristiwa harian. Ini boleh dicapai sebahagiannya melalui amalan sembahyang dan meditasi.

Jika kita benar-benar memahami bahawa baki universal sempurna adalah dirancang memihak kepada kita berdasarkan nilai-nilai kita yang tertinggi, maka kita tidak mahu mengubah apa-apa. Kami akan mengalami rasa terima kasih dan cinta sejati untuk apa yang ia adalah, keadaan emosi di mana proses penyembuhan bermula.

Apa yang anda percaya adalah nilai yang paling dalam hidup anda?
Adakah anda membesar-besarkan atau mengurangkan keadaan positif atau negatif?
Adakah anda memeluk keseimbangan sempurna yang Ibu Alam menawarkan anda?
Apa yang anda percaya adalah benar peribadi anda sendiri?
Apa yang akan anda lakukan jika kebenaran yang telah dicabar semasa nyawa krisis?

Seperti yang saya telah terhad kepada katil hospital, lumpuh, tidak dapat bergerak mana-mana bahagian badan saya kecuali mata dan tangan saya, kebimbangan saya mula menimpa aku. Pengamal kesihatan mengingatkan saya tentang prognosis buruk, dan saya tidak boleh mendapatkan ia keluar dari fikiran saya. Ketika itulah saya mula memahami makna tumpuan perkataan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar