Cara Berhenti peluh ketiak - Katakanlah Selamat tinggal kepada berpeluh ketiak

Cara Berhenti peluh ketiak - Katakanlah Selamat tinggal kepada berpeluh ketiak

Jika anda sedang mengalami keadaan memalukan berpeluh berlebihan ketiak atau apa yang secara perubatan disebut sebagai axillary hiperhidrosis, tidak berputus asa. Terdapat berjuta-juta anda di luar sana yang berkongsi perasaan yang sama ketidakselesaan, kesulitan, keyakinan diri yang rendah kerana ini malady sosial gangguan peluh. Jangan biarkan gangguan peluh ini mengecilkan hati anda bukan bertanya persoalan "bagaimana untuk menghentikan peluh ketiak" dan penyelidikan mengenainya.

Berikut adalah beberapa pilihan rawatan mengiktiraf banyak terbukti berjaya dalam menyembuhkan peluh ketiak berlebihan anda.

Pertama sekali, sebelum anda membuat fikiran anda pada mengikuti satu strategi atau kaedah tertentu untuk merawat keadaan anda peluh berlebihan di ketiak, kita perlu tahu fakta di sebalik keadaan anda. Menganalisis apa yang mungkin boleh menyebabkan keabnormalan berpeluh ini dalam anda dan selepas anda telah mengenal pasti faktor-faktor yang mungkin yang mungkin dapat membawa apa-apa syarat yang apabila anda mengambil masa untuk mengetahui penyelesaian terbaik untuk masalah berpeluh anda.

Gear perhatian anda ke arah kaedah semula jadi dan asas merawat hiperhidrosis atau peluh berlebihan pada ketiak. Terdapat banyak daripada antiperspirants hiperhidrosis komersial diperolehi dan roll-on yang mengandungi kandungan klorida aluminium tinggi seperti tertentu Dri atau Driclor. Ini hanya dua daripada antiperspirants dikenali terbukti untuk bekerja dengan berkesan dalam menghapuskan ketiak berlebihan berpeluh. Dalam mana-mana bahawa mereka tidak berfungsi, anda boleh segera perubahan untuk menggunakan apa yang doktor biasanya menetapkan, yang tinggi-perubatan gred roll-on diberikan oleh doktor anda atau mungkin oleh doktor kulit anda. Dengan berbuat demikian, anda akan dapat untuk menghapuskan kelembapan berlebihan ketiak anda, pada masa yang sama, memastikan bahawa ketiak anda tidak akan menghasilkan apa-apa bau tidak menyenangkan, yang boleh diterjemahkan ke dalam mempunyai bau badan. Oleh itu, mengucapkan selamat tinggal kepada bertanya "bagaimana untuk menghentikan peluh ketiak" sekaligus.

Menghapuskan perkara-perkara yang boleh memburukkan lagi tekanan dalam hidup anda. Ingat bahawa mempunyai banyak seperti perasaan emosi negatif sebenarnya boleh membawa saraf anda untuk mengisi dan tergesa-gesa sepanjang masa. Anda tidak akan mahu itu kerana jika itu berlaku, ia bermakna kelenjar peluh anda akan berada di pihak yang bimbang juga. Dalam erti kata lain, mereka akan mendapatkan begitu terlalu teruja untuk mata yang lebih akan menghasilkan peluh yang tidak benar-benar diperlukan oleh badan anda. Atas sebab itu, membuat ia satu titik untuk berehat saraf anda pada setiap masa dengan hanya menenangkan ke bawah atau santai atau mungkin, dengan kerap melakukan senaman yoga tertentu. Jika tidak, masih terdapat latihan lain untuk dipilih seperti Pilates, Taiboo, Taichi atau lain-lain beberapa latihan memenatkan secara fizikal yang akan membantu anda lupa semua tentang kebimbangan anda serta masalah anda.

Akhir sekali, elakkan daripada memakai terlalu banyak lapisan pakaian terutamanya jika mereka tidak diperlukan. Berikan diri anda perlindungan yang mencukupi daripada berpeluh sedalam-dalamnya dan dari membangunkan beberapa bau badan dengan memastikan anda sentiasa memohon antiperspirants di ketiak anda. Dengan cara itu, anda boleh yakin bahawa anda tidak akan perlu bertanya "bagaimana untuk menghentikan peluh ketiak" pernah lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar