Homeopati Boleh Digunakan untuk Fight Selesema Babi

Homeopati Boleh Digunakan untuk Fight Selesema Babi

Selesema Babi sebenarnya sehelai virus selesema dikenali sebagai H1N1. H1N1 ini adalah mutasi virus ini. Babi biasanya membawa sehelai ini. Helai ini secara amnya tidak akan membunuh babi. Manusia jarang kontrak helai ini. Selesema babi tidak boleh ditangkap dengan memakan produk daging babi. Helai ini hanya menguncup melalui udara dilahirkan. Helai semasa (2009) dianggap telah mula berhampiran bandar Mexico di sebuah ladang babi yang dimiliki oleh sebuah syarikat AS. Walau bagaimanapun, tiada babi adalah perlu ditemui dalam virus H1N1. Kawasan tertutup adalah tempat adalah selesema babi boleh merebak dengan cepat. Bidang seperti kereta api bawah tanah, bas, kapal terbang, bangunan pejabat adalah tempat di mana virus H1N1 boleh merebak kerana mereka tertutup.

H1N1 kesan sehelai orang hampir sepercaman dengan influenza. Orang yang mungkin telah terkena virus H1N1 demam pengalaman, batuk, sakit tekak, hidung berair atau tersumbat, sakit badan, sakit kepala, sejuk dan kelesuan. Penyelesaian allopathic bagi wabak selesema babi termasuk Tamiflu (oseltamivir) atau Relenza (zanamivir). Ubat-ubatan ini berpotensi untuk memendekkan tempoh penyakit dengan sehari. Kesan-kesan sampingan ubat-ubatan ini termasuk rasa loya, muntah-muntah, cirit-birit, bronkitis, sakit perut, pening dan sakit kepala. Kebanyakan orang membuat pemulihan penuh dari H1N1 tanpa menggunakan apa-apa ubat sama sekali.

Oscillococcinum adalah ubat yang sangat popular homeopati yang digunakan untuk memendekkan tempoh virus selesema biasa. Dadah ini telah terbukti dalam beberapa percubaan untuk mengurangkan tempoh influenza oleh kira-kira 6 jam tanpa sebarang kesan sampingan. Walau bagaimanapun, ubat ini tidak pernah diuji ke atas virus H1N1. Oscillococcinum juga mendakwa untuk mencegah selesema biasa tetapi ujian menunjukkan tiada bukti pencegahan dengan ubat ini.

Homeopati telah digunakan dengan berkesan dalam wabak selesema Sepanyol pada tahun 1918. Kadar mortatily The homeopati adalah 1%. Ini adalah jauh lebih rendah daripada kadar kematian digunakan dengan perubatan konvensional. Remedi homeopati yang digunakan untuk merawat wabak ini Byronia dan Gelsemium. Kebanyakan kes digunakan Gelsemiun untuk merawat selesema Sepanyol. Ubat-ubatan ini juga biasa digunakan untuk merawat selesema biasa.

Bertentangan dengan kepercayaan popular, tidak ada vaksin untuk H1N1. Sebenarnya tiada cara untuk menghalang orang ramai daripada menangkap selesema babi selain daripada mengelakkan kenalan dengan orang-orang yang telah ditangkap penyakit ini. Anda boleh meningkatkan sistem imun anda dengan mengambil vitamin C, carotein beta, vitamin D dan antioksidan. Ini membantu anda lebih baik melawan virus H1N1.

Bagi individu yang sihat dengan sistem imun yang kuat, selesema babi adalah benar-benar apa-apa yang perlu dibimbangkan. Kebanyakan orang di Amerika Syarikat yang telah mendapat sehelai ini terselamat tanpa sebarang isu. Selesema telah membunuh lebih ramai orang daripada selesema babi telah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar