Cara Berhenti peluh ketiak - Tanpa Mempunyai untuk Difikirkan Risiko Pembedahan

Cara Berhenti peluh ketiak - Tanpa Mempunyai untuk Difikirkan Risiko Pembedahan

Adakah anda pernah di perhimpunan sosial atau peristiwa dan anda mula berpeluh sedalam-dalamnya? Adakah ia berlaku lebih pada keadaan kebimbangan memprovokasi mana anda rasa tertekan? Keadaan ini bukan sahaja berlaku kepada anda. Terdapat ramai orang pada masa kini yang akan melalui perkara yang sama anda akan melalui. Anda tidak boleh merasa seperti anda telah dipilih dari seluruh penduduk untuk mengalami keadaan ini.

Lagipun, berpeluh adalah satu bahagian penting dan normal proses badan. Berpeluh flushes keluar toksin dan kekotoran yang terdapat di dalam badan anda. Ia juga merupakan satu cara untuk badan untuk menyejukkan dirinya ke bawah dan untuk mengelakkan daripada suhu yang sangat tinggi. Oleh itu, berpeluh adalah satu proses yang mengawal selia termo badan.

Tetapi ada kalanya anda hanya mahu menjerit dengan kuat kerana kekecewaan yang disebabkan oleh peluh berlebihan daripada ketiak, anda gagal untuk menikmati masa yang paling penting dalam hidup anda. Sebagai contoh, anda dijadualkan untuk melakukan persembahan untuk pelanggan. Mendapatkan perjanjian ini bermakna anda mendapat kenaikan pangkat. Tetapi bagaimana jika anda mula memberikan persembahan anda, maka anda berpeluh seperti babi? Bagaimana pula pada tarikh tersebut khas dengan seseorang yang anda cintai, maka kerana tekanan atau kebimbangan, anda mula berpeluh? Apa yang dia / dia memikirkan anda?

Namun, terdapat banyak pilihan rawatan yang ada yang boleh membantu bagaimana untuk menghentikan peluh ketiak. Senarai di bawah adalah penyelesaian rawatan semula jadi yang anda boleh lakukan untuk mengurangkan peluh ketiak.

Elakkan makanan pedas dan mereka yang mengandungi kafein. Ia adalah satu fakta yang ramai orang menikmati makan makanan pedas. Ia memberikan anda rasa kehangatan. Nah, yang menimbulkan masalah kerana makanan pedas meningkatkan pengeluaran peluh. Ini adalah sebahagian besarnya kerana bahan Capsaicin yang terdapat dalam hidangan pedas banyak. Ini sebenarnya dianggap sebagai perengsa kepada mamalia. Jadi, jika anda dijadualkan untuk persembahan atau laporan, menjauhkan diri dari makanan-makanan pedas. Malah, mengelakkan mereka sebanyak mungkin. Kopi juga menghasilkan kesan yang sama, kerana ia adalah perangsang. Ia mencetuskan badan untuk menghasilkan peluh lagi. Jadi kurangkan kafein juga!

Perkara kedua yang perlu tahu bagaimana untuk menghentikan peluh ketiak adalah melalui membezakan antara deodoran dan antiperspirant. Mungkin ada beberapa produk yang berfungsi sebagai kedua-dua deodoran dan antiperspirant, tetapi terdapat ramai orang yang keliru tentang perkara ini. Deodoran berfungsi hanya untuk mengelakkan bau badan. Antiperspirants, baik sudah tentu, mengurangkan peluh dengan menyekat liang. Pilih produk dengan kandungan klorida aluminium sebanyak 20% dan ke atas. Ramuan aktif membuktikan untuk menjadi sangat berkesan sebagai peluh-blocker.

Langkah terakhir yang perlu anda lakukan untuk bagaimana untuk menghentikan peluh ketiak adalah dengan mengamalkan senaman pernafasan. Baiklah, anda mungkin berfikir, apa yang pentingnya senaman pernafasan kerana masalah anda berpeluh ketiak berlebihan? Anda harus ingat bahawa tidak semua masa, punca hiperhidrosis adalah kerana faktor-faktor fisiologi. Kadang-kadang sebab yang boleh menjadi tekanan emosi. Sebagai tenang dan santai semasa majlis stres boleh membantu mengurangkan peluh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar