Apakah Osteopathy?

Apakah Osteopathy?

Hanya dengan membaca perkataan "osteopati," orang yang pandai mungkin percaya bahawa ini adalah beberapa jenis rawatan yang melibatkan penyembuhan langsung tulang seseorang. Terdapat sebenarnya lebih daripada itu.

Walaupun ia adalah benar bahawa perhatian yang teliti perlu dibayar kepada ketidakseimbangan dalam postur tulang seseorang yang boleh menyebabkan masalah di tempat lain, amalan umum osteopati adalah lebih luas daripada itu.

Seperti banyak penyelesaian perubatan holistik, ia bertujuan untuk menunjukkan bahawa kesihatan yang baik, hanya dipromosikan melalui keseimbangan yang teliti keharmonian antara semua sistem yang berlainan di badan; tulang, otot, dan tisu saraf juga.

Hubungan antara tulang belakang adalah sesuatu yang rumit, dan boleh membangunkan anomali adalah menyokong kumpulan-kumpulan otot tidak dapat melakukan kerja mereka. Dalam erti kata lain, jika ada salah satu daripada sistem-sistem ini menunjukkan tanda-tanda kelemahan, ia boleh membawa kepada masalah dengan bahagian-bahagian badan yang lain juga.

Seorang pakar dalam osteopati boleh cuba untuk merawat gangguan ini dalam keharmonian semula jadi badan melalui terapi fizikal. Tanda-tanda yang mungkin panggilan untuk lawatan ke profesional seperti itu boleh menjelma dalam beberapa cara, tetapi yang paling biasa adalah sakit belakang dan sakit kepala kronik.

Dalam erti kata lain, isu-isu dengan belakang dan tulang belakang. Sejak otot dan tulang belakang adalah di mana banyak jenis masalah yang seolah-olah berasal, seseorang mungkin bertanya kepada diri sendiri mengapa mereka tidak hanya melawat chiropractor sebagai penyelesaian yang lebih langsung kepada keadaan.

Jawapan yang mudah adalah bahawa tidak semua ahli tulang menawarkan penyelesaian yang lembut untuk belakang masalah, dan membentuk penuh dengan orang yang mempunyai sakit kronik mereka menjadi lebih diburukkan lagi selepas melawat chiropractor boleh didapati di Internet dengan mudah.

Ahli tulang biasanya cuba untuk membetulkan penjajaran yang tidak betul dalam tulang rangka belakang melalui permohonan yang sepatutnya berkuat kuasa, dan selama ini kadang-kadang perjalanan yang paling perlu tindakan, ia tidak semestinya penyelesaian yang terbaik untuk semua orang.

Seorang ahli terapi yang terlatih dalam osteopati biasanya pergi tentang merawat pesakit mereka dengan cara yang lebih lembut. Bukannya mengenakan tekanan tidak selesa firma ke kawasan yang membimbangkan, mereka bergantung kepada membantu pesakit untuk menggunakan rangkaian mereka sendiri gerakan memihak kepada mereka.

Mereka percaya sangat mendalam dalam keupayaan badan untuk membetulkan masalah sendiri, dan semata-mata bertujuan untuk membantu bersama-sama. Ini adalah berbeza dengan kursus rawatan yang lain-lain jenis terapi fizikal biasanya cuba untuk memulakan, dan hasilnya adalah kadar yang lebih rendah kejadian di mana penyelesaian untuk menyokong masalah sakit hanya membawa kepada lebih banyak masalah lebih bawah jalan.

Walaupun osteopati mungkin bukan ubat-semua penyelesaian kepada semua masalah yang biasanya akan memanggil chiropractor, falsafah holistik yang mereka mempunyai kecenderungan untuk melihat rawatan yang mereka mentadbir menjadikan mereka pilihan yang sangat berdaya maju apabila lebih penyelesaian perubatan tradisional telah datang pendek .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar